2014. aug 25.

Brit sörfesztivál újratöltve

írta: Viki a világban
Brit sörfesztivál újratöltve

Harry herceg, Iron Maiden és sör minden mennyiségben. Igen, ez a brit sörfesztivál, amit minden év augusztusában megrendeznek Londonban. A Great British Beer Festival, azaz a nagy brit sörfesztivál, az év legnagyobb sörös rendezvénye Nagy-Britannia szerte. 

Mivel tavaly is nagyon jól éreztem magam, gondoltam idén sem hagyom ki, és immár tapasztalt látogatóként visszatérek és kiélvezem a sörözés örömeit. A fesztiválnak idén is a Kensington Olympia nevezetű rendezvénycsarnok adott otthont. A rendezvény házigazdája (és mottója egyben) a "Campaign for real ale" vagyis kampány a valódi sörökért, 55.000 látogatót regisztrált előzetesen. Ezúttal a sörforgalmazással, sörárusítással, és sörivással kapcsolatos szabályozások enyhítése mellett kampányoltak a szervezők. 

gbbf.jpg

A szomjas sörkedvelők idén több mint 900 féle különböző sört kóstolhattak meg a helyszínen a világ minden tájáról, beleértve cidereket, világos, dark és barna söröket, búzasöröket, almasöröket, és körteborokat. Persze voltak kajás standok is, főként traditional sós dolgokat árultak, burgereket, fish&chipset, meg kolbászt, de töpörtyűt is! Egyébként Nagy Britanniában a legmagasabb a kisüzemi és nagyüzemi sörfőzdék 1 főre jutó száma, szóval méltán lehet őket sörnemzetnek nevezni.

20140813_184658 k.jpg

A díjátadás most sem maradt el, minden évben díjazzák a legjobb söröket különféle kategóriákban. A "Champion Beer of Britain 2014 összesített kategória aranyérmese a Timothy Taylors, Boltmaker, ezüstérmese Oakham, Citra bronzérmese pedig a Salopian, Darwin's Origin. És amiért ez belekerült a blogomba, nem más, mint hogy a díjat az Iron Maiden énekese, személyesen Bruce Dickinson adta át, aki maga is nagy sörkedvelő, mitöbb, a zenekarának még saját márkás söre is van (Trooper)!

57876_timothy-taylor-boltmaker.jpg oakham_citra-415x600.jpg dsc_0003b.jpg

A rendezvény alatt egyébként több programon is részt vehettek az ide látogatók: Tradicionális pub játékok, élő zene, hagyományos pub ételek, hordó gurítás, tombola, lengőteke, karikadobálás. Valamint a fesztivál különleges eseménye a "HAT DAY / Kalap nap" verseny, amikor a látogatók magukkal hozhatják kedvenc, vagy extrém kalapjukat, fejfedőiket így színesítve az amúgy sem szürke fesztiválnapokat. 

20140813_171338 k.jpg

Még egy kis adalék a sörfesztiválhoz: A CAMRA (Campaign for real ale) készített egy kis közvéleménykutatást a rendezvénnyel kapcsolatban, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy melyik brit pop/rock sztárral innának meg szívesen egy korsó sört. Nos az eredmény nem meglepő. Az első helyen Tom Jones végzett, a szavazatok 13%-át szerezte meg, mögötte közvetlenül egy szavazattal lemaradva a második helyen a nagy kedvenc Robbie Williams, míg a harmadik helyre Gary Barlow-t szavazták. Az első tíz további helyezettjei, 4. Annie Lennox, 5. Adele, 6. Paul Weller, 7. Jessie J, 8. Noel Gallagher, 9.Tinie Templah, 10. Lily Allen.

20140813_175507 k.jpg

Nos a sörmennyországban most is nagyon jól éreztem magam, és a tavalyiakból tanulva idén taktikát váltottam, és minden elfogyasztott sört lefotózzam, hogy most, amikor a blogot írom tisztán emlékezzek a kipróbált sörök neveire :) :) A fesztiválra idén is egyedül mentem, viszont nem voltam még ott öt perce, mikor máris új haverokra tettem szert :) Épp az első standnál nézelődtem, és kértem ki az első korsó sörömet, amikor négy srác egyszer csak megszólított, hogy én úgy nézek ki mint aki tud egy rendes fotót csinálni, szóval megkértek, hogy négyükről készítsek egy képet. Mondom persze, de csak ha cserébe ők is csinálnak rólam egy képet :)

20140813_201026 k.jpg

Aztán innentől kezdve szó szót követett és az egész estét együtt töltöttük. Kiderült, hogy a srácok a British Army-ban vagyis a brit hadseregben dolgoznak és szolgálnak, egyikőjük a kommandós egységnél. Az elmúlt években pedig voltak Irakban és Afganisztánban is szolgálni. Nagyon jól eldumáltunk, eszegettünk, iszogattunk, sztorizgattunk, tekéztünk és persze jókat nevettünk. Aztán egyszer csak, amikor a női szakasz után az volt megbeszélve, hogy egyik kolbász árus előtt találkozunk újra, hát én szó szerint Harry hercegbe botlottam. Ácsorgok, nézelődök, és épp megjegyeztem magamban, hogy ez a srác pont úgy néz ki mint Harry herceg. De nem akartam nagyon megbámulni, és feltűnést kelteni, meg láthatóan civilben volt, egyszerű ruhát, farmert, pulcsit és sapkát viselt. Hát másnap mit hallok a hírekben? Hogy Harry herceg tiszteletét tette a sörfesztiválon és hogy becsípett a barátaival :D :)

20140813_204643 k.jpg

Naszóval az este a díjnyertes sörökön kívül a következő képeken látható söröket kóstoltam meg: Ezúttal is a csomagolás, a stand kinézete, illetve az vezérelt, hogy csak dark beer ne legyen, mert sajnos azt nem szeretem. A srácok még nálam is tapasztaltabbak voltak, így jópárat az ő javaslatukra próbáltam ki. :) Ez mind tradicionális angol sör volt, idén csak angol söröket kóstoltam :)

20140813_173053 k.jpg 20140813_173529 k.jpg 20140813_182504 k.jpg
20140813_175602 k.jpg 20140813_190959 k.jpg 20140813_194305 k.jpg

Vagyis ismét egy kellemes estében volt részem, ahol újabb haverokra tettem szert, és ismét szemtanúja lehettem a brit kultúra egy nagyon is szeretnivaló részének. Az este végeztével pedig szó szerint eltoltam a biciklit megint, mert hogy ugye mostanában mindenhova bicóval járok :D :)

20140813_204747 k.jpg

20140813_204934 k.jpg

20140813_184044 k.jpg

20140813_172328 k.jpg

20140813_202615 k.jpg

A tavalyi sörfesztivál beszámolómat pedig itt olvashatjátok: http://vikiavilagban.blog.hu/2013/08/18/the_great_british_beer_festival 

 

Szólj hozzá

sör sörfesztivál Harry herceg Great British Beer Festival