2013. sze 11.

Mezeket fel: Battersea & Wandsworth WFC és én!

írta: Viki a világban
Mezeket fel: Battersea & Wandsworth WFC és én!

A hétvégén elrajtolt csapatom az angol bajnokságban. A következőkben egy kis áttekintést adok a bajnokságról, amiben szerepelünk, leírom milyen kupameccseink lesznek, és persze nem felejtem el az első hivatalos angol bajnokim meccsbeszámolóját sem! 

Az egyesület neve tehát amiben játszok Battersea & Wandsworth WFC. A klub 1990-ben alakult Old Fallopians néven, majd 2009-ben egyesült egy újonnan alakult helyi csapattal a Battersea & Wandsworth Borough WFC-vel. Azóta az egyesület az egyik legerősebb klubnak számít a Temzétől délre. A játékosok pedig a világ minden tájáról származnak: van columbiai, német, ausztrál, angol, norvég, amerikai csapattársam is, meg még ki tudja milyen nemzetiségűek :D

Névtelen.png

Jelenleg a klub három csapatot versenyeztet, az első csapat (a továbbiakban First team), a London & South East Regional League Division One bajnokságban játszik vasárnaponként. Ez a női futballban ötöd osztálynak felel meg az Egyesült Királyságban. (Azt még nem sikerült kiderítenem, hogy összesen hány osztály, és bajnokság van, de képzelhetitek, hogy rengeteg, ha még ez a kis egyesület is három csapatot tud versenyeztetni...és akkor a profi ligáról még nem is beszéltem...)

Az első csapat (First team) ellenfelei a szezonban (az első három csapat a profi férfi klubokhoz tartozik): 

  • Queens Park Rangers development
  • Tottenham Hotspur development
  • Watford development
  • Chertsey Town
  • Camden Town
  • Carshalton Athletic
  • Colne Valley
  • Regents Park Rangers

A második csapat, a tartalék (a továbbiakban Reserves) a Greater London League Division Two South bajnokságban szerepel vasárnaponként. Ellenfelek:

  • AFC Phoenix
  • Bromley Town
  • Godalming
  • Clapham United Reserves
  • Carshalton Athletic Reserves
  • Hampton & Richmond
  • London Phoenix
  • Panthers
  • Fulham Compton Reserves

És van a harmadik csapat, a kezdőknek, (a továbbiakban Casuals) akik a London Ladies Friendly League bajnokságban játszanak szombatonként.

Ezenkívül a csapat részt vesz a különböző kupaküzdelmekben is, így a Women's FA Cup-ban, a London Capital Cup-ban, a John Greenacre Cup-ban és a Russell Cup-ban. Az edző elmondása szerint karácsonyig minden vasárnap lesz meccsünk :D Az mondjuk egy kis könnyebbség nekem, hogy minden meccsünk vasárnap van, ez fix, és általában délután 2-kor. Szóval lehet előre tervezni!

bwwfc 1.png

Az eddigiek alapján a First és Reserves csapat között nincs különbség, az edzőmeccseken azonos erősségű csapatokkal álltunk fel, így mindegy volt, melyikben játszik az ember. Összesen kb 30-40 játékosa van az egyesületnek, mindig ebből alakul ki a hétvégén játszók névsora. A Casual-be, vagyis a barátságos ligába bárki játszhat, még az is, aki esetleg nem ér rá a vasárnapi First és Reserves meccsekre. A másik két csapatba bekerülő játékosokat az edzők határozzák meg a hét folyamán. (Apropó edzők, még ennél a kis csapatnál is van külön kapusedző, és 3 edző, akik bármikor bármelyik csapat kispadjára odaülhetnek!) 

Szóval a bajnokság szeptember 8-án vasárnap startolt. Már nagyon izgatottan vártam a meccset, kíváncsi voltam, hogy milyen lesz az angol bajnokság, milyen a csapat meze, milyen lesz ellenfél, és hogy mennyi lehetőséget kapok újoncként. Mindkét csapatunknak vasárnap 2-kor volt a meccse, azonos helyen, a hazai pályának számító Prince George's Playing Fielden, ahol korábban már edzőmeccset is játszottunk. (Itt ugye 4 vagy 5 pálya van egymás mellett, tehát zajlanak a meccsek futószalagon.)

A First team a Carshalton Athletic ellen kezdte meg a bajnokságot. Kemény meccsre számítottak, előző szezonban kétszer kikaptak tőlük, sajnos most is sima 0-3 lett a vége.

Névtelen1.png

A Reserves, ahol ezúttal én is helyet kaptam kezdőként, a Godalming együttesét fogadta. A mezünk nagyon szééép, adidas, narancssárga felső, fekete nadrág, narancs sportszár. Szuperjól néztem ki benne! :D Sajnos képeket elfelejtettem csinálni a nagy izgatottságomban, de majd legközelebb bepótolom. (A bejegyzésben lévő képeket a csapat honlapjáról szereztem.) Az időjárás tipikus: napközben már esett, szóval a talaj puha volt, de kezdéskor épp nem esett, csak fújt a szél, és kb 17 fok volt. A csapat először játszott együtt így ebben a felállásban a sok új játékos, és sérült, és hiányzó miatt, szóval az első félidőben kommunikációs és összeszokottsági gondjaink voltak. A felállásunk 4-5-1 volt, én voltam a csúcsék.

Az első félidőben inkább csak szenvedtünk, azt is mondhatnánk, adtunk egy félidő előnyt az ellenfélnek. A vezetést is ők szerezték meg, a saját térfelünkön eladott labdából. Azt hozzá kell tenni, hogy a spori sem volt a helyzet magaslatán, két tiszta tizenegyest nem adott meg, az egyik alkalomnál röplabdázott a belső védő, a másik alkalomnál úgy elrúgta a sípcsontom, ahogy nem illik... (jah igen, a bajnoki meccsekre általában egy sporit küldenek, partjelzőnek meg mindig beállítanak valakit, szerencsés esetben mindkét csapatból 1-1 technikai személyzetet. A csajok azt mondták, hogy a kupa meccsekre 3 sporit küldenek.) A félidő vége felére összekaptuk magunkat, és kiegyenlítettünk egy szép háromszögelést követően. (1-1)

bwwfc.png

A második félidőben aztán változtattunk a felálláson, cseréltünk is, és sokkal agresszívebben játszottunk. Már a saját térfelükön megtámadtuk őket, és nem engedtük, hogy játszanak, vagy továbbpasszoljanak, vagy hogy birtokolják a labdát. Rengeteg helyzetünk volt, de a spori 10-ből 11-szer lest intett... a fele nem is volt les. Ekkor már bal futóként játszottam, szóval képzelhetitek mennyire elfáradtam :D Ráadásul az eső is elkezdett esni. Szóval igazi angolos meccs volt, ami végül 1-1-el zárult. Nyerhettünk volna, de majd legközelebb. Papíron ez a csapat erősebb volt nálunk, tavaly is kikaptunk tőlük, és az első meccs a bajnokságban mindig nehéz. Nekem szerintem jól ment, jó passzokat adtam, voltak helyzeteim, csak hát még össze kell szokni a társakkal. A színvonalat, erősséget a magyar viszonyokkal összehasonlítva még mindig nb2-esnek érzem.

Hát ennyi volt az első meccs. Hazafelé az edzővel mentem, azt mondta, jövő héten az első csapatban fogok játszani, szóval már azt is nagyon várom, ráadásul idegenbe megyünk, tehát újabb helyet fedezhetek fel ezzel együtt.

ui.: Mindent amit a csapatról, és a meccsekről tudni lehet, eredmények, meccsösszefoglalók, játékosok, a honlapunkon elérhető: http://www.bwwfc.co.uk/ Már én is felkerültem képpel a játékosaink menüpontba, valamint már olvasható a meccs összefoglalója is, aki akar egy kicsit angolozni! :D

 

Szólj hozzá