Intelligens ágynemű szett gyerekeknek!
A minap ismét egy új magyar találmánnyal és feltalálóival hozott össze a sors. Gondoltam gyorsan be is számolok róluk mielőtt a világsajtó felkapja a témát, hogy mi magyarok megint egy új, formabontó innovációval jelentünk meg a világpiacon. Nézzük meg miről is van szó!
A címből adódóan rögtön felteszi magának az ember a kérdést: hogy lehet egy ágynemű intelligens? Okos? Interaktív?
Miután beszélgettem az ötletgazdákkal elmondhatom, hogy hát egészen elképesztő és kreatív az, amit kitaláltak!
„Anyuuuu, csak még öt perc“ – ez a mondat szülők millióinak lehet ismerős, akik estéről estére azzal a kihívással szembesülnek, hogy gyermekeiknek még nagyon nem akaródzik ágyba bújni. Nos, a Bedtime Bedding csapata egy olyan innovatív megoldással állt elő, amely segítségével a szülők könnyedén ágyba csalogathatják gyerekeiket.
A szett a mesék erejét hívja segítségül annak érdekében, hogy a gyerekek számára a lefekvés élménnyé váljon. Nincs olyan gyerek, aki ne rajongana az esti mesékért. A Bedtime Bedding segítségével a szülők és a gyerekek egyszerűen találhatnak ki történeteket és a szett elemeivel el is játszhatják azokat. Egy jó történethez pedig nem kell más, mint egy varázslatos helyszín, szerethető karakterek és persze a cselekmény.
A helyszínt ez esetben egy digitálisan nyomtatott, színes grafikával ellátott paplanhuzat adja, melynek felülete egy mozgalmas erdőt ábrázol, tele felfedeznivaló részlettel. A huzat felületén a grafikához kapcsolódó zsebeket és hajtókákat találunk, melyek révén a szereplők elmehetnek pecázni, sátorozni, vagy betekintést nyerhetünk akár a házaikba is. A történetek szereplői pedig- a szett részét képező - három tündéri plüssfigura. A nyuszi, a maci, és a mókus.
És akkor most jön a csavar, a hab a tortán, amitől az ötlet igazán fantasztikus: a hozzá tartozó telefon alkalmazás, mely ellátja a szülőket számtalan meseötlettel, valamint tippekkel és trükkökkel segíti őket abban hogy profi mesemondóvá váljanak. Azt kell mondjam az ötlet „jogos” hisz szinte minden családban van okostelefon, és már a kisgyerekek is folyton azt nyomkodják sokszor céltalanul.
„Gyerekkoromban a szüleim rengeteget meséltek nekem. Sajnos, ma erre egyre kevesebb családban marad idő.“ – mondja Dóra, az egyik alapító. Egy amerikai kutatás szerint a szülők mindössze 13%-a veszi a fáradtságot arra, hogy a hét minden napján meséljen a gyerekének. A fő okok a kimerültség és az időhiány. „Számomra félelmetesek ezek a statisztikák, hiszen gyerekkorom meghatározó élményei azok a játékkal és mesével töltött órák, amikor szabadon elveszhettem a saját kis képzeletbeli világomban. Mi hiszünk abban, hogy a technológia segítségével megkönnyíthetjük a szülők dolgát és visszacsempészhetjük a mesélés évszázados hagyományát a gyerekszobákba.“
A képzelőerő használatának és fejlesztésének tudományosan bizonyított előnyei is vannak. A kreativitás és a kommunikáció - napjaink meghatározó készségei – tudat alatt, játszva fejleszthetők mesélés közben. A gyerekek ilyenkor könnyebben fogadják be az információkat és az így megtanult társadalmi normák, valamint a történetekben hallott erkölcsi alapok meghatározóak maradhatnak életük során.
„A termékünk nagy előnyének érezzük, hogy egy olyan használati eszköz, amire amúgy is minden családnak szüksége van. Ágyneműt mindenki használ, mi csak kicsit felturbóztuk.“ – mondja Gábor, a cég ügyvezetője és Dóra vőlegénye. Az ágynemű 100% pamut szaténból készül ráadásul minden szempontból a legmagasabb minőséget képviseli, gyártása során nem használnak az emberi érintkezésre allergén anyagokat és festékeket.
Kérdésemre elmondták, hogy nem könnyű a piacra berobbanni a textiliparban, ezért ahhoz, hogy elindulhasson a tömeggyártás, fix megrendelésre van szükségük.
„A prototípusunk kész van és közel egy éve teszteljük családokkal és szakemberekkel. A textilipar nem a kis mennyiségekről szól, ezért ahhoz, hogy a termékünket versenyképes áron kínálhassuk, minimum 200 darabot kell megrendelnünk a gyártótól."
Nem semmi igaz?!
Ha megtetszett az ágynemű, ne habozzatok, keressétek a Bedtime Bedding csapatát, akiknek kampánya egyébként ma startolt a Kickstarteren!