2013. aug 26.

Notting Hill Carneval

írta: Viki a világban
Notting Hill Carneval

Vagyis: Napfény, buli, tömeg és gandzsa szag :D

Már megint olyan dologról kell beszámolnom, ami nem mindennapi egy ember életében. Eddig csak hallomásból vagy a híradásokból tudtam elképzelni, hogy milyen lehet mondjuk a Riói Karnevál. Most azonban testközelből élhettem át a karneváli, karibi, afrikai, szamba hangulatot.

2013-08-26 13.31.34.jpg

Európa legnépszerűbb karibi fesztiválját, a Notting Hill Carnevalt minden évben augusztus végén, az ún. bank holiday napjain (hosszúhétvége, munkaszüneti hétfővel) rendezik meg a londoni Notting Hill utcáin. A háromnapos eseményt a Karib-térségből származó londoniak szervezik, központi eseménye természetesen a zenés-táncos felvonulás. (Idén a szervezők több, mint 1 millió látogatót vártak, és az első híradások szerint ez be is jött.)

3567763260.jpg

A buli már szombaton beindult valami féle zenekarok versenyével, erről sajnos nem sikerült több infót megtudnom. Vasárnap, a családi nap következett amikor gyerekeknek tartottak felvonulást egy rövidebb útvonalon. Persze a tömeget, a zsúfoltságot egész hétvégén lehetett érezni, főleg a metrókon, a buszokon, és a Notting Hill felé vezető utakon. Minden tele volt rendőrökkel, minden utca zsúfolásig telt, az élelmiszer boltok pedig kifosztva, főként kaja, és alkohol terén.

750346636.jpg

A fő esemény, az igazi nagy felvonulás ma volt, így hát én is elmentem és meglestem az eseményeket. (Képzeljétek, olyan szerencsés vagyok, hogy ez az egész felhajtás 10 perc sétára volt tőlem!!) A környékbeli utcák már le voltak zárva, amikor ebéd után elindultam, így hát beálltam a tömegbe, és sodródtam velük. Amikor elértük a karnevál menetének az útvonalát, onnantól nem volt megállás. Bekerültél a forgatagba, csak úgy lehetett kijönni, ha végigjártad, táncoltad velük a körutat! :D Mindenki fotózkodott, videózott, és tátott szájjal bámulta a színes felvonulást, a csodálatos ruhakölteményeket, a mozgó színpadokat, és a különféle tánckoreográfiákat. Én sem hittem a szememnek, alig bírtam betelni a látvánnyal! :D A táncosokról annyit, hogy itt mindegy volt, hogy öreg, vagy fiatal, fekete, vagy fehér, kövér, vagy bombázó, itt mindenki egyszerre rázta hiányos öltözékben, és mindenki mindenkinek a barátja volt! :D

3671732741.jpg

A zenei választék a fekete stílusokat ölelte fel, de mindennek az alapja a pörgős Soca és a Calypso. De persze volt itt mindenféle feka zene, és dj, óriási hangulatot csináltak a mozgó kamionokból. Mindegyikből dübörgött a zene, mindenki énekelt, vagy füttyögött a jamaica mintás sípjával (nekem is sikerült egyet beszereznem), vagy különféle kürtökkel és vuvuzelával, és egyszerűen csak tombolt a zenére. A köztes kisutcákban voltak álló színpadok is, ahol kicsit nyugisabb környezetben lehetett táncolni a különböző féle zenei stílusokra. Egy-egy helyen fel is kértek, és meg is mutatták hogy kell rázni :D Aztán szintén a köztes kisutcákban volt lehetőség falatozni, és kipróbálni a karibi, afrikai ízeket.

2013-08-26 14.18.44.jpg

Ahogy így haladtam a tömegben egyfolytában gandzsa szagot lehetett érezni, meg tömény alkohol szagot. A legtöbben sört, whiskeyt és rumot ittak. Esküszöm, hogy már a szagoktól is bekábultam :D Ahogy megfigyeltem a raszta hajú árusokat, és a feka nagyszakállú embereket, mind be volt szívva szerintem. Csak ültek, ritmusra rázták a fejüket, bámultak maguk elé, vagy táncoltak, és egyszerűen jól érezték magukat.

2013-08-26 14.00.17.jpg

Ahogy így haladtam a tömeggel, és a felvonulással, szinte az egész karneváli útvonalat sikerült bejárnom, majdnem 5 órán keresztül sétáltam, és táncoltam a tűző napon. Csak egyszer éreztem úgy, hogy túl nagy a tömeg, veszélyesen túl nagy. Egy szűk kanyarhoz érkeztünk, és a rendőrök nem tudták a hatalmas tömeget kordonon kívül tartani, elölről, hátulról nyomtak minket, de szerencsére 10-15 perc nyomorgás után eloszlott a tömeg, és simán hazaértem. (Igaz, legalább 5-ször meg kellett kérdeznem, hogy merre van az arra, mert ahogy kanyargott a karnevál útvonala, teljesen elvesztettem a térérzékelésemet, és ezúttal térképet sem hoztam magammal, mondván, majd a tömeg úgy is vezet :D )

2013-08-26 13.30.15.jpg

Hát így telt a mai napom. Ismét egy felejthetetlen élménnyel lettem gazdagabb. További képek hamarosan a facebookomon. Most megyek aludni, mert holnap meló. Én bolond, még a szabadnapomon is lefárasztom magam, de hát ilyen élmények miatt persze, hogy megéri! :D

2013-08-26 15.05.39.jpg

 

Szólj hozzá