Man City - Ugyanaz a város, ugyanaz a szenvedély
A Manchester City nemrég egy új kampányt indított az Egyesült Királyságban egyedülállóként „Ugyanaz a város, ugyanaz a szenvedély #SameCity #SamePassion” címmel. Ez a kampány része a club széles körű marketing tevékenységének mellyel szeretné támogatni a női labdarúgást és egyúttal kommunikálni és üzenni a szurkolók felé, hogy ugyanazok a készségek, ugyanaz az izgatottság, ugyanaz a szenvedély van jelen attól függetlenül, hogy hol és kik rúgják a bőrt.
Egy 2014-es FIFA női labdarúgással foglalkozó kutatásából kiderült, hogy mindössze 13% gondolja és hiszi a szurkolóknak, hogy a női labdarúgás egyenrangú, minőségi sportként van számon tartva. Ennek nyomán hozta létre a City az új kampányát, melyben rávilágít arra, hogy a férfiak játéka sokkal inkább hasonló, mint különböző, ezenkívül a foci élvezetes mindenki számára, legyen szó nőről, férfiról, lányról vagy fiúról. Mindenkit ugyanaz a szenvedély hajt, a játék szeretete.
A kampány kezdetén megosztottak egy videót a City közösségi oldalain, amelyben kiemelik a labdarúgás esszenciáját – a technikát, az élményt, a gólokat, a szenvedélyt mely mind-mind eleme a játéknak attól függetlenül, hogy ki, mikor és hol játssza a focit. A szurkolókat pedig arra ösztönözték, hogy a videóra reagálva osszanak meg sztorikat, hogy ők miért szenvedélyesek a City csapatai iránt. A nyeremény egy eredeti City mez volt a kommentelők között kisorsolva, egy dedikált city mez a női csapatkapitány Steph Hougton és a férfi csk Vincent Kompany aláírásával.
A kampány további részeként a Február 10-11-i forduló hétvégéjén családi nyitott hétvégét tartottak „ugyanaz a város, ugyanaz a szenvedély” jelszavakkal és ajándéktárgyakkal, reklámtáblákkal, speciális üzenetekkel és óriásplakátokkal kampányoltak a férfi és női csapat meccsein is.
Ami pedig szerintem a kampány legzseniálisabb húzása volt, az az, hogy összekapcsolták a női és férfi csapat közösségi oldalait. A ManCityWomen oldalak nem posztolnak és működnek tovább, csak is kizárólag a ManCityWomen Twitter hírfolyam a meccsnapokon, hogy élőben tudják tájékoztatni a szurkolókat az eseményekről, és hogy ne legyen kavarodás, ha egy időben játszik a női és a férfi csapat. Tehát egy fő social media oldal fut ManCity néven, ahol a szurkolók éjjel-nappal nyomon követhetik kedvenceiket. Ezzel a húzással a női csapat egy óriási felületet és nagy lehetőséget kapott, hisz folyamatosan ott lesznek a köztudatban, a szurkolóknak pedig nem kell kétszer kattintaniuk, ha híreket keresnek kedvenc csapatukról, játékosaikról.
A múlt héten a női focit népszerűsítő marketing tevékenységük kiegészült egy közösségi média akcióval a Twitteren és az Instagramon „ugyanaz a gól - #SameGoals” néven, amely arra buzdítja a kislányokat, hogy focizzanak szociális körülményeiktől függetlenül. A kampány arra ösztönzi a lányokat, hogy posztoljanak videót amint éppen gólt lőnek vagy lövést védenek. A klub ajándéka cserébe mindenkinek, egy különleges, erre az alkalomra gyártott focilabda házhoz postázva. Na ez a nem semmi! Ha a szemem nem csal, több ezer labdát kell a klubnak postáznia!
Eme kampányával a City folytatja megkezdett útját és elköteleződést az egyenlőség, a sokszínűség és a befogadás támogatása, ünneplése iránt.
Fontos megjegyezni, hogy ezt megelőzően a City női csapata az elmúlt 4 évben már ugyanabban az eszközökben és orvosi ellátásban részesült, ugyanazok a teljesítmény mérő szoftverek, programok és technika, valamint ugyanolyan edzéskörülmények állnak a rendelkezésükre, mint a férfi csapatnál. (Egy kis háttérinfó – a City női csapata jelenleg 3 fronton is címvédő, a bajnokságban, az FA kupában és a ligakupában, valamint a BL-ben jelenleg elődöntős.)
Néhány adat a számokat kedvelőknek 2018 március 30-án ellenőrizve:
Manchester City Facebook követők száma 32,069,857
Manchester City Facebook #SameCity #SamePassion kampány videó nézettsége több, mint 3 millió
Manchester City Facebook #SameGoals kampány videó nézettsége több mint 2,5 millió egy hét alatt
Instagram követők száma 6,5 millió
Twitter követők száma 6,11 millió
A City Női akadémia stadion befogadó képessége 7000 fő, BL meccsek átlag nézőszáma 3500, bajnoki meccsek átlag nézőszáma 1200 ebben a szezonban.
A Man City évek óta élen jár a női focisták toborzásában, a 2012/13-as szezonban a City labdarúgók 19%-a volt lány, míg ez a szám a 2016/17-es szezonra elérte a 46%-ot vagyis majdnem ugyananyi lány focizik a klubnál, mint fiú!
Érdeklődve és kíváncsian várom, lesz-e másik nagy klubcsapat, aki esetleg ugyanezt meglépi, vagy valami hasonlót adaptál.
Források:
ManCity Same City Same Passion